1394-10-27 18:31
7248
42
26219
گم شدن 64 زن و مرد و دختر و پسر در "دره باغچه"؛

تصاویر/ عاقبت کوهپیمایی مختلط اعضای هیئت کوهنوردی مینودشت ! + جوابیه

چند وقتی می باشد که اخبار و تصاویری از کوهپیمایی هیئت کوهنوردی شهرستان مینودشت در سایت های محلی این شهرستان منتشر می شود و بیشتر این تصاویر گویای حضور افراد به صورت مختلط در این پیمایش ها می باشد.

به گزارش گلستان ما، چند وقتی می باشد که اخبار و تصاویری از کوهپیمایی هیئت کوهنوردی شهرستان مینودشت در سایت های محلی این شهرستان منتشر می شود و بیشتر این تصاویر گویای حضور افراد به صورت مختلط در این پیمایش ها می باشد.

در آخرین برنامه پیمایش هیئت کوهنوردی شهرستان مینودشت، 64 نفر از اعضای این گروه به صورت مختلط پیمایش خود را از مسیر روستای آق چشمه آغاز و با توجه به مه سنگین و غلیظ و جنگلی بودن مسیر این تیم در منطقه «بز به» یا «دره باغچه» راه خود را گم کرد که با همکاری نیروهای هلال احمر توانستند به سلامت در مسیر اصلی قرار بگیرند و پس از گذر از روستای عروسک و روستای دوزین به اتمام رساندند.

یکی از دغدغه هایی که در کشور همواره مد نظر مقام معظم رهبری بوده ، بحث فرهنگ جامعه است و یکی از مصادیق ترویج بی فرهنگی در کشور برگزاری اردوها و کوهپیمایی های مختلط می باشد که بارها رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار داده است .

اما گویا گوش کسانی که متولی این برنامه های ضد فرهنگی هستند بدهکار این موضوع نیست و اخیرا مقام معظم رهبری نیز در تذکر به برگزاری این گونه برنامه ها، فرموده اند : "کار فرهنگی را در دانشگاه[مکان های ورزشی] بعضی با کنسرت و اردوی مختلط اشتباه گرفته‌اند؛ غربی‌ها چه بهره‌ای بردند از اختلاط؟ اسلام، انسان را شناخته که حکم حجاب و عدم اختلاط را داده است/ کار فرهنگی باید دانشجو[ورزشکار] را متخلق، انقلابی، معتقد به آرمان‌ها، دوستدار کشور و نظام، دارای بصیرت، با اعتماد به نفس و سرشار از امید و با فهم درست از موقعیت کشور تربیت کند؛ به جوان‌های مؤمن و انقلابی میدان دهید."

باید دید مسئولین امر چه تدبیری برای جلوگیری از برگزاری این گونه برنامه ها می اندیشند.

عکس: محمد سرایلو

پاسخ هیئت کوهنوردی مینودشت به خبر سایت گلستان ما

به نام خداوند بخشنده مهربان

مدیر محترم سایت گلستان ما 

با اهدا سلام

نظر به انتشار خبری در تاریخ 27/10/1394 با عنوان "عاقبت کوهپیمایی مختلط اعضای هیئت کوهنوردی مینودشت " مواردی چند به استحضار می رسد :

1- یکی از آموزه های اخلاقی مهم و بنیادین دین مبین اسلام پرهیز از پیش داوری است . خداوند در قرآن کریم در آیه 6 سوره ی حجرات می فرمایند : ""يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ" یعنی "ای مؤمنان، هر گاه شخصی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید. و یا در آیه 12 همین سوره می فرمایند : "

"يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا...." ای کسانی که ایمان آورده اید از گمان ها جدا پرهیز کنید که بسیاری از گمان ها گناه است ...."

همانطور ملاحظه می فرمایید خداوند در این آیات و بسیاری دیگر از آیات و احادیث ، به صراحت بندگان و مومنان خویش را از پیش داوری و قضاوت زودهنگام برحذر داشته و اگر مبنای سخن را همین آیات قرار دهیم خواهیم دید سایت تحت مدیریت جنابعالی با مشاهده تنها چند عکس اقدام به آنچنان پیش داوری نموده که نه تنها تعجب همگان را برانگیخته که خاطر بسیاری از شهروندان مینودشتی را مکدر ساخته است .

2- نگارنده ی محترم خبر ، بدون کمترین شناختی از ترکیب اعضای هیئت کوهنوردی این شهرستان و اینکه بسیاری از اعضای این هیئت با خانواده و بستگان درجه یک در این هیئت حضور دارند و تمام برنامه ها با حضور نماینده اداره ی تربیت بدنی شهرستان صورت میگیرد نه تنها چشم خود را در مقابل واقعیات موجود بسته بلکه با تحریف واقعیت ها پا را فراتر نهاده و با تحریف سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اردوهای مختلط دانشجویی و تعمیم سخنان ایشان به کوهپیمایی های خانوادگی ، سعی بر نتیجه گیری از آنچه خود می خواسته اند کرده و با این قیاس مع الفارق ، موجب رنجش و دلسردی عداه ای از شهروندان و متولیان امر شده است.

3- اندکی تامل و تعمق در منویات مقام معظم رهبری در خصوص ورزش می تواند فصل الخطاب و راهگشا باشد که فرمودند : " ورزش کوهپیمایی و راهپیمایی در کوه کاری است که می تواند عمومی ، یعنی برای زن ، مرد ، بچه و بزرگ باشد از همه ی ورزش های دیگر کم خرج تر است ..." و یا در جایی دیگر که می فرمایند : "ورزش ، اطمینان و اعتماد به نفس را در انسان ایجاد می کند ، جوان را به خودش مطمئن و خاطر جمع می کند . خاصیت طبیعی ورزش این است که آنها را از حالت خمود و رکود بیرون می آورد " و در راستای همین سخنان هیئت کوهنوردی شهرستان مینودشت در سایه سال ها تجربه و تلاش جمعی ، نه تنها توانسته با ایجاد حرکتی همگانی، فضایی امن و قابل اعتماد را برای شهرواندان و خانواده ها فراهم سازد بلکه در این سال ها موفقیت ها و افتخارت متعددی از جمله صعودهای متعدد به قله ی دماوند ، صعود به قله ی آرارات ترکیه ، صعود زمستانه به قله ی شاهوار و دهها صعود دیگر به قلل مرتفع داخلی به دست آورده و این در حالی است همواره تلاش کرده در کنار تشویق شهرواندان به ورزش ، مناطق گردشگری شهرهای مختلف استان را معرفی نماید . متاسفانه تمام این اتفاقات مثبت از دید سایت محترم گلستان ما نه تنها نادیده گرفته شده بلکه با اتخاذ ادبیاتی غیرمنصفانه و سوگیرانه قلم بر نکوهش و انتقاد برداشته شده است .

4- یکی از اصلی ترین وظایف رسانه ها از جمله سایت های خبری ، انتشار مطالبی است که به بالندگی و شکوفایی فکر ، روح و جسم انسان بیانجامد و در مختصات کشور و استان ما ، انتشار اخباری است که در راستای مصالح جامعه و عموم مردم باشد و به هدایت صحیح و روشنگرانه ی عقاید مردم از سوی نخبگان رسانه ای منجر شود . حال آنکه سایت گلستان ما با برگزیدن تیتری نه چندان مناسب، از همان ابتدا با زدن برچسبی ضمنی ، سعی بر انحراف فکری مخاطبان خود نموده ، و به جای پرداختن به اصل موضوع که همان فعالیت ورزشی و اتفاقات آن است ، با انتخاب کلید واژه های خاص و تحریک کننده (اختلاط) نتیجه ای ناعادلانه و نادرست گرفته و گم شدن این عزیزان را ناشی از حضور بانوان و آقایان دانسته است در حالی که به علت طولانی بودن مسیر ، کوتاهی روز و مه غلیظ ، گروه با اندکی تاخیر به مقصد رسیده و انتشار خبر گم شدن گروه از اساس اشتباه بوده است .

5- همانطور که مستحضرید از یک طرف ورزش و فعالیت جسمانی از اصلی ترین دلایل پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و .. است که جامعه ی امروز به شدت با آن دست و پنجه نرم می کند و از طرفی امکانات ورزشی موجود در استان به هیچ وجه پاسخ گوی نیاز مردم نیست . لذا انتظار می رود رسانه و سایت های خبری با پرداختن به آن و انعکاس اخبار موثق، زمینه ی حضور مردم در چنین جمع های خانوادگی و مردم نهاد را فراهم نموده و از این طریق زمینه ارتقا سلامت در جامعه را فراهم نمایند در حالی که شکل و محتوای خبر مذکور به هیچ عنوان در این راستا نمی باشد .

در آخر از مدیریت محترم سایت گلستان ما انتظار می رود ضمن عذر خواهی از مردم شریف مینودشت نسبت به درج پاسخ این هیئت ذیل مطلب مندرج در آن سایت در چارچوب واقعیات و اخلاق اقدام نماید.

با تقدیم احترام

هیئت کوهنوردی شهرستان مینودشت

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حسین

گلستان ما اینها پیاده روی خانوادگی ه

0
0
پاسخ
1394-10-28 04:24
قزلسفلو

[quote name="حسین"]گلستان ما اینها پیاده روی خانوادگی ه[/quote]اگه خانوادگیه لطفا یک پدر و مادر نشان دهید ؟

0
0
پاسخ
1394-10-28 04:42
علی

اگه به این تصاویر کوهنوردی خانوادگی اختلاط گفته میشه! پس تمام کلاس دانشگاها هم باید از هم جدا و تمام مردم کوچه بازار هم که در در حال عبور مرور به صورت مختلط هستن را هم باید از هم تفکیک کینم! چرا که شدت درهم بودن زن و مرد در سطح خیابان ها بسیار وحشناکتر از این تصاویر هست.یکی از مشکلات جامعه خیلی از حرفای خودمان نفهمیده به پای اسلام و بزرگان رهبران و عالمان دینی میزاریم. عزیزان این راهپیمایی هیچ گونه اشکالی دیده نمیشه. جز شادی جوانان که خیلی زیاد برای جامعه ما نیازه. افراط و تفریط خوب نیست جوری نشه که از اون ور بوم بیفتیم

0
0
پاسخ
1394-10-28 04:44
masoud

با سلام...امیدوارم شما هم برای عاقبت کار خود در طرز بیان اخبارتون فکری داشته باشید. حق الناسی هم وجود داره...یا حق

0
0
پاسخ
1394-10-28 05:20
مجید

ایا شما (گلستان ما) غیرتت اجازه میده چندتا خانم تنهایی بروند کوهپیمایی ؟ اونوقت اگه مشکلی پیش بیاد حیوونی بهشون حمله کنه کسی مزاحمشون بشه چی؟ واقعا داریم به کجا میریم از دست این متحجرین؟با آقایون بودن راه رو گم کردن حالا اگه خانمها تنها بودن تکلیف چی بود ؟ چه بلایی سرشون میومد.

0
0
پاسخ
1394-10-28 08:30
علی

به برادر و خواهر و زن و شوهر هم خانواده اطلاق میشه! من خیلی از این عزیزان کوهنورد رو میشناسم که انسان های شریف و مومن و ورزشکارن. به دور ازانصافه که بخوایم کار خوبشون رو تخریب کنیم

0
0
پاسخ
1394-10-28 08:32
کوهنورد

با عکسی خودتان گذاشته اید آرم گروه مشخصه که گروه کوهنوردی هست و گروههای کوهنوردی تابع قوانین هیات کوهنوردی و فدراسیون کوهنوردی هستند و ربطی به دانشگاهها ندارند . من متوجه ربط فعالیت این مطلب به دانشگاهها نشدم چرا هرچیز بی ربطی را به هم ربط می دهید ؟

0
0
پاسخ
1394-10-28 08:47
خانواده یعنی

خانواده شام پدر مادر نیست برادر جان

0
0
پاسخ
1394-10-28 09:30
سید

نفر ایستاده از سمت چپ کاملا مشخص است که سنش بالاست و احتمال زیاد یک پدر است و همچنین نشسته از سمت چپ یکی مانده به اخر

0
0
پاسخ
1394-10-28 09:40
امیر

یعنی فقط داریم با حرفای قلمبه و گنده گنده خودمونو گول میزنیم، تصاویر قشنگ داره داد میزنه اردو مختلط هست همشون جون هستن،تازه یدونه پدر مادرم نیست بینشون از همه گذشته اگر تصاویرو خوب ببینی دست هیچ زن و شوهری تو دست همدیگه نیست یعنی اصلان زن و شوهر نیستن با هم واین یعنی چی؟؟؟؟یعنی اردوی مختلط یعنی رواج بی بند و باری همین!!!

1
0
پاسخ
1394-10-28 20:05
علی

از دید بعضی از بزرگواران میزرا قاسمی و عسل رو هم نباید تو یخچال باهم گذاشت. ... چقد مظلوم واقعه شده که بعضا افراد بی سواد باید ...ش رو تفسیر به رای کنن...

0
0
پاسخ
1394-10-29 07:16
مهر نگار

سلام قداست رسانه ایجاب می کند که مباحثی از این دست را با پختگی و درایت بیشتری مطرح نماییدهزینه نمودن جملاتی از بزرگان بدون هیچگونه درک و اشراف به موضوع آیا بیش از خود نمایی و درخواست عاجزانه توجه است شما چطور توانستید بدون شناخت و بررسی کافی ، صرفا با حدس و گمان و ظن نادرست قضاوت نماییدحتی درایت استفاده از ادبیات مناسب را نیز ندارید چه رسد به تفسیر پیام مولایمان که به ناحق تفسیر به رأی نموده ایدای کاش حد اقل یکبار قدم رنجه می نمودید و یکبار در برنامه های کوه گشت از این دست شرکت می نمودید تا مایه ... را فراهم ننماییدمتأسفم

0
0
پاسخ
1394-10-29 08:55
محمد سرایلو

بنده خودم در این کوهنوردی حضور داشتم،دقیقا ۵زوج حضور داشتن،خواهر و برادر ،پسرخاله،خاله و خواهرزاده و غیره بماند.واقعا متاسف که تا ۴تا دختر و پسر رو باهم یکجا میبینند بعضی ها مثل یک اسب رم میکنن،اینگونه افراد تفکرشون ...و دست خودشونم نیست با این تفکر بزرگ شدن و با این طرز تفکر هم میمیرن

0
0
پاسخ
1394-10-29 10:40
محمد سرایلو

بنده خودم در این کوهپیمایی حضور داشتم و عکاس گروه هستم و تمامی تصاویری که مشاهده میکنید رو بنده از تمامی این عزیزان به ثبت رسوندم،دلایل و منطق هایی که میارید برای اینکه بین این عزیزان زن و شوهر نیست اونم با توجه به اینکه دستاشون تو دست هم نیست واقعا خنده داره،پدر و مادر شما دائما دستشون تو دست همدیگس،دقیقا در این جلسه که رفقا حضور داشتن ۶زوج حضور داشتن و بماند پسرخاله ها ،خواهر برادرها و خاله و خواهرزاده و این نسبت های فامیلی که با هم اومده بودن.تفکر،تفکر مریضیه،که با دیدن ۴تا دختر و پسر در یک جا و مکان مثل یک اسب رم میکنید و یک مشت خزعبلات مینویسید در کامنتها و در سایتها،یا حق

0
0
پاسخ
1394-10-29 10:48
عبدالباسط ميرزايي پو

شما طوري حرف ميزنين كه انگار اونجا با ما حضور داشتين. خجالت بكشين و بترسين از روزي كه با چشم هاي قضاوت گر خودتون بهتون نگاه كنن. متاسفانه ساده لوح تر از اين به نظر ميرسين كه با ديدن 4 تا عكس به 60 اندي انسان تهمت بي بند و باري ميزنين. لطفي به حال خودتون كنين و تمرين كنين كمتر نظر بدين حداقل كمتر دچار ضايع كردن حق الناس ميشين.

0
0
پاسخ
1394-10-29 14:41
هادی

با سلام از دوستان و همشهریان عزیزم برای جوابیه مستدلشان بسیار ممنونم. اما چند کلمه ای من بگوییم . من از سال 85 تا 88 بطور مستمر عضو هیئت کوهنوردی مینودشت بوده ام و برنامه های بسیاری را شرکت کرده ام و از سال 88 به بعد (بعلت ادامه تحصیل در دانشگاه تهران و سپس اشتغال به کار) هر سال در دو یا چند برنامه شرکت میکنم. در تمام این سالها هیئت کوهنوردی مینودشت از حواشی آنچنانی (که سایت مذکور خواهان چسباندن این وصله ناجور است) برحذر بوده است .

0
0
پاسخ
1394-10-29 17:00
هادی

لازم به ذکر است مینودشت شهر کوچکی است که اکثر ساکنان آن همدیگر را بخوبی میشناسند و یا با یکدیگر نسبت خویشاوندی دارند لذا چنان فرصتی در اختیار افراد لاابالی و هرزه که بتوانند با چنان نیتی وارد گروه بشوند امکان پذیر نیست. سالها پیش که من عضو مستمر گروه بودم سرپرست و هماهنگ کننده گروه آقای علیرضا پسرکلو از معلمان بازنشسته بهمراه همسر ایشان بودند و در این هیئت همواره وجود افراد با نسبتهای خویشاوندی نزدیک امری معمول بوده و هست لذا خواهش میکنم جوانان کوهنورد این شهر را با چنین خبرهای بی پایه و دروغی نرنجانید و بهانه بدست عده ای ندهید تا تعطیلی چنین برنامه های سودمند را دنبال کنند.

0
0
پاسخ
1394-10-29 17:01
هادی

به خوبی واقفید که اعتیاد در میان گروه های سنی جوان جامعه چه مشکلاتی را بوجود آورده و بطالت و وقت گذرانی های بیهوده موجب پدید آمدن چه عوارض فرهنگی و اجتماعی شده است به نظر شما با وجود این مشکلات و نبود امکانات رفاهی در شهرهای کوچک اینکه عده ای از جوانان مینودشت در قالب هیئت کوهنوردی که فعالیت آن تحت نظارت تربیت بدنی است مصداق هرزگی است؟

0
0
پاسخ
1394-10-29 17:01
مهرداد

ای ول . عجب جوابیه ای . خیلی حال کردم . دم هیئت گرم . کولاک کردین

0
0
پاسخ
1394-10-29 19:05
ممشلی

فکر میکنم دوستانی که دست تو دست هم نبودن افراد رو دلیل بر اختلاط و رواج بی بندوباری میدونن تا حالا گذرشون به کوه و کوهستان نیفتاده و یا احتمالأ تصورشون از کوهنوردی جایی مثل سینما یا کنسرت و یا محافل خصوصیه که اینجور حکم میکنن ، هرچند ما انسانها مسئول اعمال خودمونیم نه قضاوت دیگران چون هر کس از زاویه دید خودش پیرامونش رو میبینه ، درضمن وقتی رسانه ای که در حکم سفیر آگاهی است و قلم رو سلاح خودش میدونه و وظیفه اصلیش تحقیق و تفحص قبل از درج خبره اینجور ناآگاهانه وصرفأ به استناد چندعکس پیشداوری میکنه هیچ انتظاری از خواننده اخبار و وقایع نیست.

0
0
پاسخ
1394-10-29 21:03
ع . قزلسفلو

سلامدوستان عزیز لطفا ماست مالی نفرمایید .این گند زده شده با هیاهو ، نامه و جوابیه و کامنت هایی الکی برطرف نمی شود .بهتر است مردم را هالو فرض نکنید و مانند کبک عمل ننمایید .خود شما بهتر از هر کس دیگری می دانید چه خبر است و اگر لازم باشد مسایل و موارد زیادی درز خواهد کرد .پس بجای .... لطفا خودتان را جمع و جور کنید .با تشکر

0
0
پاسخ
1394-10-29 21:23
سرایلو

انگار جوابیه داده شده هم به نوعی تایید کننده خبر است . چرا آسمان و ریسمان کرده اید ؟

0
0
پاسخ
1394-10-29 21:27
حسین

متن خبر .... بود ولی جوابیه عالی

0
0
پاسخ
1394-10-30 08:56
ژاله رحمنی

من به عنوان یه ورزشکار حرفه ای بنظرم هرورزشی مشکلات مربوط به خودش را دارد .پس نباید زود قضاوت کنیم .امیدوارم ذهن های سنتی رو کنار بزاریم و مدرن فکر کنیم

0
0
پاسخ
1394-10-30 13:28
alifc225

با سلام.خواستم به استحضار برسانم در ایران بسیار گروه ها و احزاب مختلط وجود دارند که هیچ کدام ضمن رعایت موازین شرعی به هم توهین نمیکنند.اینجا یک سوال باقیه که شما چطور اختلاط رو ربطش میدین به عاقبت کار.مگه گم شدن توی مه برای هیچ کدومتون اتفاق نیفتاده.این چه ربطی به اختلاط داره.واقعا جای خجالت داره

0
1
پاسخ
1394-10-30 15:34
همشهری

دیگه اینقدر جامعه ما امن شده که چند تا خانم تنهایی برن کوه؟؟وسط شهر میان کیفتو می زنن و .... چه برسه به کوه و جنگل

0
0
پاسخ
1394-11-01 05:24
محمد

با سلام . کوهپیمایی ورزشی نیکوست. در کوه اگر گروه مختلط باشد بسیار خوبه و افراد بسیاری رو میشناسم که در کوه به یکدیگر علاقمند شدند و حاصلش ازدواج بوده

0
0
پاسخ
1394-11-01 17:02
حسن

لابد کوه رفتن هم حرام است!به نظر من خیلی هم خوبه و اگر خدایی نکرده اتفاقی بیوفته به دلیل نداشتن فرهنگ بالاست .ما چرا وقتی نمیخوایم فرهنگ سازی کنیم کلاَ‌ کارو از ریشه میخوایم بکنیم!

0
0
پاسخ
1394-11-02 06:56
حسن

اوناهاش اخر اخر بالا سمت چپ !واقعا داغونی داداشم...

0
0
پاسخ
1394-11-02 07:04
مهدی

باسلام همیشه روش شیطان تزیین کردن گناهان برای آدمهاست تا آنها به قبح اون فعل توجه نکنند متاسفانه اختلاط بین زن و مرد از آن مواردی است که قبحش در جامعه شکسته و از بس کسی به آنها چیزی نگفته و امربه معروف ونهی از منکر تعطیل شده اگر شخصی نیز به این امر مبادرت نماید مورد حجمه قرار می گیرد.از سایت گلستان ما تشکر می کنم که هنوز دغدغه دینی دارد.

0
0
پاسخ
1394-11-03 07:46
جوان ترکمن

برگزاری این چنین اردوهایی بر خلاف موازین شرعی و خارج از عرف جامعه ارزشی و اسلامی و انقلابی ماست.

0
0
پاسخ
1394-11-03 09:49
ژاله رحمنی

اگه این جوریه پس کمپ تیم های ملی ک تو ورزشگاه ازادیه یا اردوی تیم های ملی ک تو هتل نصف شبا دخترا و پسرا همه تو اتاق هم هستند هم .........

0
0
پاسخ
1394-11-03 14:55
ژاله رحمنی

[quote name="قزلسفلو"][quote name="حسین"]گلستان ما اینها پیاده روی خانوادگی ه[/quote]اگه خانوادگیه لطفا یک پدر و مادر نشان دهید ؟[/quotشنونده باید عاقل باشه

0
0
پاسخ
1394-11-03 14:57
حسن

درد دین کجا بود برادر من ...از صیغه های ساعتی میگی یا از اختلاص ها یا از باند بازی ها ؟هدف این سایت هم از گذاشتن همچین مطلبی صرفاَ‌ بدست اوردن نظر و انتقادات و رسیدن به اهداف خودشون هست خودمون رو گول نزنیم

0
0
پاسخ
1394-11-03 20:22
حسن

وقتی عنوان رو خوندم فکر کردم خدایی نکرده تجاوزی چیزی صورت گرفته نمیتونید ببینید ۴ تا جوون خوش باشن؟ رفتن کوه دیگه میخواید کوه رو هم زنانه مردانه کنید لابد .گناه شما خیلی بزرگ تره که عکس هاروبدون رضایت طرفین توی سایت قراردادید شایدطرف نخواددیده بشه بعد ادعای درددین داری میکنید.متاسفم براتون

0
0
پاسخ
1394-11-03 20:28
محمد

باسلام فقط یه جمله میگم : خاک بر سرنان باذهن بیمارتان .....غربیها ازبی حجابی بهره نبردند ولی اون که این جمله روگفته وخیلی هاهم باهمین جمله به کوهنوردی مختلط حمله میکنن لازمه یه نگاه به اطرافش بندازه تاببینه 99 درصدچیزایی که اطرافشه همه ساخته غربه .....فقط ادعاوحرف مفت...گلستان ماشما هم اگه رسانه آزادی هستی وبقول آقانون که چند سال پیش میگفت کرسی آزاداندیشی تاسیس بشه فقط همین جمله منوچاپ کن...

0
0
پاسخ
1394-11-04 12:27
مرتضی

شما نمیخواد دغدغه اینچیزارو داشته باشی شمادغددغه 3هزارمیلیاردرو داشته باش فعلا

0
0
پاسخ
1394-11-05 18:21

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.